ast guetesiegel certified
marktforschung.de

Panelhantering

Noggrant underhållen panel för engagerade deltagare, vilket resulterar i höga svarsfrekvenser och återkommande kontakter

  • Internt hanterad av lokala team: stöd till paneldeltagarna på deras modersmål
  • Kontinuerlig mätning av deltagarnas aktivitet för att behålla motiverade och engagerade paneldeltagare
  • Regelbunden lansering av engagerande kommunikationskampanjer
  • Nöjdhetsundersökning genomförs bland våra panelmedlemmar för att analysera vad de anser om sitt medlemskap i varje land

Kontinuerlig övervakning och rensning av panelen för jämn kvalitet

  • Övervakning av paneldeltagarnas aktivitet och borttagning av inaktiva medlemmar
  • En serie indikatorer för att upptäcka olämpligt beteende som inte uppfyller våra kvalitetsstandarder (dålig kvalitetsrespondenter, speeders, olämpliga öppna svar)
  • Avlägsnande av paneldeltagare som kontinuerligt tillhandahåller data av dålig kvalitet

Rättvis behandling av deltagarna för att hålla motivationen hög

Förutom möjligheten att göra sin röst hörd och att vara först med att testa nya produkter erbjuder vi våra panelmedlemmar ett rättvist incitamentsprogram:

  • Anpassad till de lokala panelernas krav
  • Kontanter eller lojalitetspoäng för framgångsrikt genomförda undersökningar som kan lösas in mot olika belöningar (fysiska gåvor, online-kuponger, donationer till välgörenhetsorganisationer, banköverföringar)
  • Professionella bedragare avskräcks
  • Strikt efterlevnad av dataskyddsbestämmelser